Doel | Prestatie | |
---|---|---|
4A1 Meer fietsgebruik | 4A1.1 Opstellen en uivoeren fietsbeleid | |
4A1.2 Verbeteren Fietsroutes | | |
4A1.3 Noord-zuid verbindingsas Leiden Bio Science Park | | |
4A2 Betere looproutes | 4A2.1 Opstellen en uitvoeren voetgangersbeleid | |
Toelichting doelenboom Beleidsterrein 4A Langzaam verkeer
Het Kaderbesluit met de voorkeursvariant(en) is vertraagd, omdat er vervolgonderzoek nodig was over de effecten op het onderliggend wegennet van vermindering van het doorgaand autoverkeer op de Rijnsburgerweg. De vervolgstap nu is het uitwerken van varianten en na participatie daarover met belanghebbenden, het voorleggen van het Kaderbesluit met de voorkeursvariant(en) aan de raad in 2023. Het betreft hier naar verwachting zowel oplossingsvarianten voor de rotonde Darwinweg / Sandifortdreef als de overige knelpunten in het gebied: Posthofrotonde, Wassenaarseweg, Rijnsburgerweg en rotonde Albinusdreef.
Doel | Prestatie | |
---|---|---|
4B1 Meer gebruik van het openbaar vervoer | 4B1.1 Opstellen en uitvoeren openbaar vervoer beleid | |
4B1.2 Realisatie afspraken HOV-overeenkomst Z-Holland Noord | | |
4B1.3 Verbeteren OV infrastructuur | | |
4B1.4 Knooppunt Leiden Centraal | |
Er zijn geen afwijkingen ten opzichte van de 1e Voortgangsrapportage.
Doel | Prestatie | |
---|---|---|
4C1 Betere doorstroming op het Leidse wegennet | 4C1.1 Opstellen en uitvoeren beleid autoverkeer | |
4C1.2 Autoluwe binnenstad | | |
4C1.3 Rijnlandroute | | |
4C1.4 Leidse Ring Noord | | |
4C1.5 Verbeteren knelpunten wegennet | | |
4C 1.6 Herinrichten centrale infrastructuur Leiden Bio Science Park | |
Toelichting doelenboom Beleidsterrein 4C Autoverkeer
We zijn volop aan de slag met de maatregelen van autoluwe agenda.
De uitvoering van het projectdeel N206 Europaweg-Lammenschansplein is verder vertraagd. Naar verwachting zullen Provinciale Staten na de zomer van dit jaar een definitief besluit over de partiële herziening van het provinciaal inpassingsplan nemen. Door de provincie wordt in samenspraak met Leiden gewerkt aan optimalisering. De verwachting is dat in het laatste kwartaal van 2022 een overeenkomst tussen Leiden en de provincie wordt gesloten met het herziene Provinciaal Inpassingsplan en het Esthetisch Programma van Eisen als uitgangspunt. Daarna zal de provincie de aanbesteding kunnen opstarten.
Doel | Prestatie | |
---|---|---|
4D1 Meer parkeerkwantiteit en betere parkeerkwaliteit | 4D1.1 Opstellen en uitvoeren parkeerbeleid | |
4D1.2 Parkeermanagement | | |
4D1.3 Uitvoeren maatregelen autoparkeren | | |
4D1.4 Uitvoeren maatregelen fietsparkeren | |
Toelichting doelenboom Beleidsterrein 4D Parkeren
Door vertraging in de levering van parkeerautomaten vindt de invoering van parkeerregulering in de Hoge Mors, Boshuizen, Fortuinwijk, Oostvliet, Klein Cronestein, Vlietpoort en Meerburg niet zoals gepland plaats in de tweede helft van 2022. De parkeerregulering in deze wijken zal naar verwachting vanaf maart 2023 gefaseerd worden ingevoerd.
Doel | Prestatie | |
---|---|---|
4E1 Betere leefomgeving door verkeersmaatregelen | 4E1.1 Verkeersveiligheidsbeleid | |
4E1.2 Uitvoeren verkeersmaatregelen op wijkniveau | | |
4E1.3 Verkeersmanagement | | |
4E2 Verduurzaming mobiliteit | 4E2.1 Uitvoeren maatregelen verduurzaming mobiliteitsbeleid | |
Toelichting doelenboom 4E Leefomgeving
Er zijn geen afwijkingen ten opzichte van de 1e Voortgangsrapportage.